آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

تفاوت سرما خوردگی و آنفولانزا

در فصل سرما بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر شیوع پیدا می کنند. ما باید با این بیماری ها بیشتر آشنا شده و راه های پیشگیری از آن ها را نیز یاد بگیریم.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، سرما خوردگی و آنفولانزا دو بیماری ای هستند که در این فصل بسیار شیوع پیدا میکنند اما این دو بیماری با هم تفاوت هایی نیز دارند که باید به آن ها توجه کنید اما قبل از اینکه باید تا حد کمی با آن ها و تفاوت هایشان آشنا بشویم.

سرما خوردگی:

سرماخوردگی بیماری است که با بیش از 200 ویروس متفاوت می تواند وارد بدن شود. این تفاوت ویروسی باعث می شود که شما در مقابل این بیماری محافظت نشوید زیرا اگر واکس یکی از آن ها را نیز بزنید با 199 ویروس دیگر می خواهید چیکار کنید.

طبق بررسی های به عمل آمده همه افراد می توانند در تمام طول سال سرمابخورند اما این سرما خوردگی بیشتر در فصل های پاییز و زمستان شیوع دارد.

از علائم این بیماری میتوان به : عطسه کردن، سرفه کردن، گلو درد، آبریزش بینی اشاره کرد.


آنفولانزا:

تنها سه ویروس هستند که بیماری آنفولانزا را در بدن ما ایجاد میکنند.این ویروس ها به نوعی هستند که در تمام شرایط با بدن وفق پیدا می کنند. همین امر باعث می شود تا هرساله بیماری های جدیدی ایجاد شود.

علائم این بیماری زودتر بروز پیدا میکنند و باید به آن ها توجه بیشتری نیز داشته باشیم. از این علائم آن میتوان به : تب ناگهانی، سرفه هایی از انتهای قفسه سینه، سردرد، خستگی، گلو درد، بد خوابی و غیره اشاره کرد.


برای هر یک از این بیماری ها باید ابتدا از آن پیشگیری کرد. همانطور که میدانید پیشگیری میتواند مانع ابتلای شما به بیماری های متفاوت شود.

راه های پیشگیری سرما خوردگی و آنفولانزا:

*اصلی ترین راهی که ویروس سرماخوردگی وارد بدن شما میشود همان دستان شما هستند. در فصول سرما که ویروس سرما خوردگی در همه جا وجود دارد سعی کنید همیشه دستان خود را پاکیزه نگه دارید. شما می توانید با استفاده از آب گرم و صابون این کار را انجام دهید.
در مورد آنفولانزا نیز این امر صادق است و باید همیشه دستان خود را پاکیزه نگه دارید. آنفولانزا از طریق تنفس نفس فرد مریض نیز ممکن است به بدن شما وارد شود.

*ضد عفونی کردن تمام محل هایی که افراد مبتلا به سرماخوردگی با آن ها در ارتباط بوده اند نیز میتواند در پیشگیری از این بیماری کمک کند. توجه داشته باشید که ویروس های این بیماری تا سه ساعت در فضای آزاد زنده میمانند.

*محققان در تلاش های بسیار زیادی هستند تا بتوانند واکسن خوبی برای سرما خوردگی پیدا کنند اما این امر به همین زودی ها تحقق پیدا نمیکند.

اما در مورد آنفولانزا این امر تا حدی فرق میکند. متخصصین واکسن زدن را راه خوبی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا میدانند. دو نوع واکسن برای آنفولانزا وجود دارد:

اولی که حاوی ویروس های کشته شده است و کودکان بیشتر از 6 ماه و همه افراد دیگر در هر سنی می توانند از آن استفاده کنند.

دومی واکسنی است، حاوی ویروس های زنده  اما ضعیف شده که افراد 2 تا 49 سال از آن استفاده می کنند. در مورد بانوان این نکته لازم به ذکر است از این واکسن نباید در هنگام بارداری استفاده کنند.

*نکته دیگری که باید در مورد آنفولانزا به آن اشاره کرد سیگار کشیدن است. افرادی که از سیگار استفاده میکنند جدایی از اینکه احتمال بروز هرگونه سرطان در آن ها افزایش می یابد بدنشان نیز در مقابل آنفولانزا بسیار ضعیف میشود و با کوچکترین محرکی به این بیماری مبتلا می شوند.

استفاده از میوه ها در پیشگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا:

در این مورد باید به این توجه داشته باشید که استفاده از میوه ها و تغذیه کردن از ویتامین های آن ها خیلی بهتر از این است که شما از ویتامین های مصنوعی و قرص ها استفاده کنید.

همه ما در مورد میوه و غذاهایی که باید برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا بخوریم شنیده ایم. معمولا با شنیدن اسم سرماخوردگی به یاد مواد غذایی خواهیم افتاد که دارای ویتامین C زیادی هستند اما مواد غذایی دیگری نیز هستند که از آن ها کمتر شنیده ایم و در اینجا سعی داریم که شمارا با آن ها آشنا کنیم:

اسفناج: اسفناج یکی از بهترین پیشگیری کننده ها از این بیماری ها است. هیچ سبزی دیگری شاید وجود نداشته باشد که بتواند در مقدار کم این همه ویتامین ذخیره کند. مصرف روزانه یک فنجان از اسفناج پخته شده میتواند مقدار زیادی از ویتامین هایی مانند:A,C,E را به بدن شما وارد میکند. جدایی از این ویتامین ها، اسفناج حدود 15 درصد روی نیز دارد که برای بدن بسیار مفید است و نقش کلیدی در مقابل این بیماری ها ایفا میکند.


تخمه آفتابگردان: شاید به نظر درست نباشد که خوردن تخمه آفتابگردان که از بیشتر در هنگام دیدن فوتبال استفاده میکنیم بتواند جلوی سرما خوردگی را بگیردو اما شما سخت در اشتباه هستید. حدود یک فنجان از این تخمه میتواند 90 درصد از نیاز ویتامین E روزانه شما را تامین کند.


گوشت بره: یک کف دست از این گوشت می تواند در حدود 50 درصد از سلنیوم مورد نیاز بدن و همچنین 38 درصد از روی مورد نیاز را تامین کند. همانطور که می دانید این مواد برای مقابله با بیماری های این فصل بسیار مفید هستند. شما میتوانید از آن در کنار اسفناج و دیگر سبزیجات استفاده کنید.


فلفل دلمه ای قرمز: شاید باورتان نشود که مقدار کمی از فلفل دلمه ای میتواند 291 درصد از ویتامین C مورد نیاز شما را تامین کند کند که این مقدار از پرتغال نیز بیشتر است. همچنین 100 درصد از ویتامین A را نیز تامین می کند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد