آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

اعتقادات، نیرویی سازنده یا نابودکننده ؟! ( قسمت سوم )

door-of-opportunity_0.jpg فایدۀ اعتقاد چست ؟ اعتقاد باعث می شود که ملاکی در دست داشته باشیم تا بتوانیم بسرعت راهی برای فرار از رنج ها و کسب لذت ها پیدا کنیم . وقتی به درستی چیزی عقیده پیدا کردیم ، دیگر لزومی ندارد در هر مورد کار را از ابتدا شروع کنیم و درستی یا نادرستی چیزی را محک بزنیم .
گاهی در لحظات اوج ترس ، رنج و یا فشارهای عاطفی ، برای تسکین ناراحتی های خود به نوعی اعتقاد ، متوسل می شویم . مثلأ کسی که در عشق شکست خورده است ، ممکن است معتقد شود که در جهان عشق وجود ندارد .
بعضی از مردم که به درستی چیزی ایمان و یقین دارند ، در برابر هر عقیدۀ مخالفی مقاومت می کنند و گاهی رنج های فرساینده ، درد انزوا ، افسردگی و حتی مرگ را تحمل می کنند ، اما دست از باورهای خود برنمی دارند .

شما به چه چیزهایی ایمان دارید ؟ کدامیک از باورهای شما نیروبخش و سازنده و کدامیک تضعیف کننده است ؟

از آنجا که ایمان ، در انسان شور و شوق می آفریند ، لذا موجب حرکت و فعالیت می شود . کسی که به حقوق حیوانات ، بسیار اهمیت می دهد . دارای اعتقاد است . اما آنکه در اوقات فراغت خود با شور و شوق بسیار ، به سخنرانی و آموزش مردم می پردازد و با استناد به تحقیقات و تجارب آزمایشگاهی عواقب رژیم گوشتخواری را خاطرنشان می کند دارای ایمان است .

آیا در زندگی شما مواردی بوده است که با استفاده از نیروی ایمان ، قدرتی تازه برای رسیدن به هدف پیدا کرده و همۀ موانع را در هم شکسته باشید ؟ مثلأ اگر یقین داشته باشید که نباید اضافه وزن پیدا کیند ، شیوۀ دائمی و سالمی برای زندگی خود اختیار می کنید .اگر ایمان داشته باشید که “من در هر شرایطی، راهی برای رفع گرفتاری ها پیدا می کنم “خواهید دیدکه در سخت ترین حوادث نیز به شکل مناسبی عمل می کنید.
اگر نسبت به عقاید سازنده خود ، احساس اطمینان قویتری داشتید ، چه تغییرات ریشه داری در زندگیتان بوجود می آمد ؟ در این باره بیندیشید .

برای اینکه بتوانید عقاید صحیح خود را تقویت کنید تمرین زیر را انجام دهید :
۱/ عقیده ای را انتخاب و سعی کنید آنرا به صورت ایمان در آورید .
۲/ مرجع های تازه و قویتری نسبت به آن عقیده در خود بوجود آورید . به عنوان مثال اگر تصمیم دارید گوشتخواری را ترک کنید ، با افراد گیاهخوار صحبت کنید تا اثرات رژیم گیاهخواری را دریابید .
۳/ وقایعی را پیدا یا ایجاد کنید که احساسات شدیدی را نسبت به آن عقیده در شما ایجاد کند . مثلأ اگر می خواهید کشیدن سیگار را ترک کنید ، سری به بیمارستان ها بزنید و از بیمارانی که به علت سیگار کشیدن دچار عوارض شدیدی شده اند عیادت کنید .
۴/ بر اساس اعتقاد خود عمل کنید و قدم هایی کوچک و بزرگ بردارید .

مطالعۀ زندگی اشخاص چند شخصیتی ، اثرات نیروی عقیده را نشان می دهد . این افراد ، به علت عقیدۀ محکمی که دارند و قویأ فکر می کنند که شخص دیگری هستند ، تغییرات جسمانی در آنها بوجود می آید که کاملأ محسوس و چشمگیر است . رنگ چشم آنان عوض می شود ، بعضی علائم جسمانی در چهره شان پدیدار یا ناپدید می شود و حتی بطور موقت دچار بیماری هایی از قبیل مرض قند و فشار خون می شوند . همۀ این آثار بستگی به این دارد که بیمار در قالب کدام شخصیت فرو رفته باشد .

آیا در زندگی شما نیز دگرگونیهایی بر اثر تغییر عقیده پیدا شده است ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد