آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

عادت ها چگونه متولد می شوند ؟!!!

عادت را ” پاسخ شرطی به یک محرک ” تعریف کرده اند . اما این عادت ها کجا شکل خارجی پیدا می کنند ؟ عادت در نتیجه پاسخ دادن به شکل خاص به یک محرک ویژه ، و اغلب در اوایل زندگی صورت خارجی پیدا می کند . اینکه وقتی بر سر دوراهی جاده رسیدید کدام راه را انتخاب کنید تا حدود زیاد مشخص می کند که از کجا سر در می آورید . خوشبختانه شما بدون هر گونه عادتی متولد می شوید . شما عادت هایتان ار از دوران طفولیت خو کسب کرده اید . هر عادت به مدت زمانی احتیاج دارد تا شکل بگیرد . می توانید از روش مطمئن و به اثبات رسیده ای استفاده کنید که بر سرعت شکل گیری عادت در خود بیفزایید .

روانشناسان رفتارگرا به ” شرطی سازی عامل ” اشاره کرده اند تا توضیح بدهند که اشخاص چگونه رفتارهای خود به خودی را فرا می گیرند . برای شکل گیری عادت ابتدا باید اتفاقی در زندگی شما بیفتد تا اندیشه یا احساسی را در شما تحریک کند . دوم : به عنوان یک پاسخ و واکنش رفتار خاصی از شما سر می زند . سوم : در نتیجه شما پیامد بخصوصی را تجربه می کنید . اگر این فرآیند را به قدر کافی تکرار کنید ، عادت جدیدی در شما ایجاد می شود .

هفت مرحله شکل گیری عادت جدید ۱/ تصمیم بگیرید : تصمیم بگیرید که در ۱۰۰درصد مواقع می خواهید رفتار جدیدی را به نمایش بگذارید .برای مثال : اگر تصمیم می گیرید صبح ها زود از رختخواب بیرون بیایید و ورزش کنید ، ساعت را برای زمان معینی کوک کنید . با بلند شدن صدای زنگ ، بلافاصله از رختخواب بیرون بیایید . لباس های ورزشی خود را بپوشید و جلسه ورزش را شروع کنید .
۲/ هرگز استثنا قائل نشوید : استثنایی برای این عادت جدید قائل نشوید . بهانه نیاورید و توجیه نکنید . از تصمیمی که گرفته اید عدول نکنید . اگر تصمیم گرفته اید ساعت ۶صبح از خواب بیدار شوید ، خودتان را تحت نظمی درآورید که صبح ها در این زمان ازخواب بیدار شوید تا اینکه در این کار یک حالت خود به خودی پیدا کنید.
۳/ تصمیم خود را با دیگران درمیان بگذارید : به اطرافیان خود بگویید که قصد دارید رفتار خاصی را به نمایش بگذارید . وقتی بدانید دیگران نظاره گر شما هستند با جدیت بسیار بیشتری کارتان را انجام می دهید .
۴. خودتان را در ذهن مجسم کنید: در چشمان ذهن خود ببینید که آن رفتار بخصوص را به نمایش گذاشته اید . هرچه بیشتر خودتان را مجسم کنید که برنامه مورد نظرتان را با موفقیت انجام می دهید، امکان دستیابی به خواسته هایتان بیشتر می شود.
۵/ از تأیید ها وتلقینات مثبت استفاده کنید : به تکرار از تأیید و تلقین مثبت استفاده کنید . این تکرار به میزان زیاد سرعت شکل گیری عادت جدید را در شما افزایش می دهد . برای مثال می توانید بگویید : من همه روزه ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می شوم و بلافاصله شروع به ورزش می کنم . قبل از اینکه ش به خواب بروید این موضوع را به خود تلقین کنید . در اغلب مواقع ، دقایقی قبل از آنکه صدای صدای زنگ ساعت بلند شود ، شما از خواب بیدار خواهید شد .
۶/ مصمم شوید که مداومت داشته باشید: آنقدر رفتار جدید را انجام دهید که اگر زمانی آن را انجام ندادید ، ناراحت شوید !
۷/ به خودتان پاداش بدهید : از همه مهمتر به خودتان به خاطر کاری که می کنید پاداش بدهید . هر بار که به خودتان پاداش می دهید ، رفتارتان را تأیید و آن را تقویت می کنید .

سر قفلی های ماندگار ذهن شما
عادت های قدیمی نمی میرند ، ناپدید نمی شوند . وقتی دیگر آنها را تمرین و اعمال نمی کنید و به جای آن به سروقت عادت های جدید می روید ، عادت های قدیمی ضعیف می شوند و در ذهن نیمه هشیار شما در گوشه ای پنهان می گردند . ممکن است عادت های جدید بر عادت های قدیم غلبه کنند و یا جایگزین آنها شوند ، اما عادت های قدیم هرگز بطور کامل از میان نمی روند . در ته ذهن باقی می مانند و منتظر می شوند تا در زمانی دیگر از آنها استفاده شود. برای ایجاد عادت های جدید باید قاعده ای را رعایت کنید : با خود صبور و شکیبا باشید . برای اینکه کسی که امروز هستید بشوید ، وقت زیادی صرف کرده اید . امکان آن وجود ندارد که همه چیز را به یکباره تغییر بدهید . از این رو باید عادت واحدی را انتخاب کنید . این عادت باید در لحظۀ انتخاب مهمترین عادتی باشد که می خواهید در خود ایجاد کنید . این عادت را روی کاغذی بنویسید ، از تأکید و تلقین مثبت استفاده کنید ، تصویر سازی کنید . ببینید به راستی و به واقع این عادت جدید را مورد استفاده قرار داده اید .

بودن و شدن
شما در تمام دنیا موجودی منحصر به فرد هستید . هرگز کسی مانند شما وجود نداشته و هرگز هم بوجود نخواهد آمد ، اما آنچه شما را از سایرین جدا می کند ذهن شماست . توانایی فکر کردن ، تصمیم گرفتن و اقدام کردن شماست . مجموعه اندیشه و تجارب شما در گذشته در اعمال امروز شما دیده می شوند، در عادت های شما مشاهده می شوند که با اشخاص چگونه رابطه برقرار می کنید . تنها عمل شماست که می گوید شما کی هستید و چه شده اید !
اما خبر خوش این است که شما تنها این انسان نیستید . شما یک انسان در حال شدن هستید . شما پیوسته در حال رشد و تکامل هستید ، عادت های قدیمی و کهنه را کنار می گذارید و عادت های جدیدی را بوجود می آورید . مهم نیست از کجا می آیید ، مهم این است که به کجا می روید . اما اینکه به کجا می روید تنها باتوجه به تصور و تخیل شما مشخص می شود .

تمرینات عملی
۱ . کدام عادت است که ان را بیش از آن را بیش از هر عادت دیگری می خواهید ؟ کدام اقدام است که برای رسیدن به این عادت باید انجام دهید ؟
۲ . کدام نتیجه و پیامد را بیش از هر چیزی می خواهید تجربه کنید ؟ کدام عادت به شما کمک می کند تا به ابن نتیجه برسید ؟
۳ . عادتی را انتخاب کنید که می خواهید آن را در زندگی مالی خود ایجاد کنید . آن را به روشنی تعریف کنید و از همین امروز روی آن دست به کار شوید .
۴ . عادتی را انتخاب کنید که می خواهید آن را در زندگی خانوادگی خود لحاظ کنید و از همین امروز روی این عادت کار کنید .
۵ . عادت یرا در زمینه سلامتی انتخاب کنید و از همین امروز روی این عادت کار کنید .
۶ . تصور کنید در کاری که می خواهید بکنید هیچ محدودیتی متوجه شما نیست  در این شرایط ، چه هدف های را برای خود در نظر می گیرید ؟

اندیشه ها هدف و مقصود را می سازند ، هدف و مقصود منتهی به عمل می شوند ، عمل عادت ها را شکل می دهد ، عادت ها منش را می سازند و منشها سرنوشت ما را تحقق می بخشند . ” تریون ادواردز “

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد