آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

صبر و بردباری

در بسیاری از جوانانی که خانواده تشکیل می دهند، مرد به دنبال ادامه تحصیل یا کسب و کارو تجارت تلاش می کند، از این رو به لحاظ سختی و مشکلات محیط کار، اعصاب و روان او خسته می شود و این مشکل ممکن است وی را کم حوصله کند و سنگینی روانی بر دوش مردان روحیه آنان را کم طاقت کند.
صبر و بردباری

صبر و تمکین زن به عنوان دو ویژگی مهم دروظیفه زناشویی زن حائز اهمیت است . کسب رزق حلال و ایجاد فضای مناسب در جامعه برای خانواده توسط مرد بسیار مشکل و خسته کننده است و زن در رسیدن به این مهم باید از دو جهت به شوهر خود با صبر و تمکین کمک کند و همواره یار و یاور او باشد و سکونت روحی و قوت قلب شوهرش را فراهم آورد.

● صبر و بردباری

در بسیاری از جوانانی که خانواده تشکیل می دهند، مرد به دنبال ادامه تحصیل یا کسب و کارو تجارت تلاش می کند، از این رو به لحاظ سختی و مشکلات محیط کار، اعصاب و روان او خسته می شود و این مشکل ممکن است وی را کم حوصله کند و سنگینی روانی بر دوش مردان روحیه آنان را کم طاقت کند. آن گاه که مرد به منزل می رسد گر چه موظف است سختیهای کار وغمهای تلاش روز را پشت در منزل بگذارد، اما از آن جا که روح انسان بسیار بسیط است و نمی تواندخود را از گرفتاری های روحی کاملا مصون دارد،با همان روحیه گرفته وارد فضای خانه می شود و نقش زن در صبر و بردباری نسبت به روحیه شوهراز همین جا آغاز می شود. آرام نگه داشتن محیط خانه و جمع و جورکردن بچه ها جهت آسایش شوهر که از سر کار به منزل رسیده است ، نقش بسیار مهمی در جذب شوهر به زن دارد.

از سوی دیگر چنان چه زن همواره زبان شکایت و کم تحملی داشته باشد، شوهرش را ناراحت می کند تا آرامش زندگی را به هم بزند وخشنودی خداوند را از دست بدهد. از پیامبر اسلام (ص ) روایت شده است : <<هرزنی که با شوهر مدارا نکند و او را بر آنچه قدرت ندارد وادارد، خداوند از او هیچ خوبی نپذیرد ووی خدا را خشمگین ملاقات کند>>.بعضی از زنها علاوه بر آن که بردباری و صبر درمقابل خستگی و ناراحتی شوهر ندارند، به خاطررفتار و گفتارهای ناپسند نیز موجب غضب و سخط شوهر را فراهم می آورند.

در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است : <<هر زنی که شب را به روز رساند و شوهرش از او به خاطر مطلب حقی راضی نباشد، نمازش قبول نیست تا این که شوهرش از او راضی شود>>.همچنین از پیامبر اسلام (ص ) نقل شده است :<<هر زنی که شوهرش را به زبان اذیت کند،خداوند هیچ رفت و آمد درباره خیرات وحسنه ای را از او نمی پذیرد تا شوهرش را خشنود و راضی کند، اگر چه روزها روزه بدارد و شبها نمازگزارد و بردگان آزاد کند و آنها را برپشت اسبان در راه خدا به جهاد بفرستد، و او اول کسی خواهد بود که به آتش درآید و همچنین است مرد اگر بر زن ستمگری کند>>.

نکته حائز اهمیت این است که ما نباید مسائل خانوادگی و تحمل زن و شوهر را مسئله کوچکی بشماریم و باید بدانیم که کسب رضایت هر یک اززوجین توسط دیگری ، کسب رضایت خداونداست که دنیا و آخرت را آباد می سازد، و خداوندبه لحاظ هر یک از رفتار زوجین نسبت به یکدیگربه آن ها توفیق در دنیا و پاداش در آخرت می دهد.

● تمکین زن

تمکین روحی و جسمی زن برای شوهر قلب وی را تسخیر می سازد و علقه و رابطه ای بین دوانسان زن و مرد ایجاد می کند که هرگز گسستنی نیست و چه بسا اگر این تمکین و مباشرت واقع نشود، کم کم دلسردی زوجین آغاز می شود و رفته رفته به جدایی و متارکه می انجامد.

این خلقت انسان از زن و مرد است که در کنارزوج خود بیارامد و پس از تمکین جسمی به تسکین روحی برسد و با فکری آزاد و باز به امور مادی و معنوی زندگی شخصی و اجتماعی خودبپردازد. سرکوب کردن غریزه جنسی و یا باژشت متکبرانه آن را کوچک شمردن ، باعث ویرانی انسان و اضمحلال شخصیت او می شود; زیرا سایرتمایلات و گرایش های انسان ، به ویژه مردان ، درگرو ارضای صحیح و مباشرت سالم است .

بسیاری از مباحث انسانی در جامعه مان به لحاظ دینی و نه به لحاظ علمی ، درست مطالعه نمی شود و معمولااغلب مردم بدون علم و آگاهی مقوله های مهمی را تجربه می کنند که ناخواسته و ندانسته پیامدهای ناگواری دارد. درباره اهمیت تمکین زن روایتی از امام باقر(ع) نقل شده است که حضرت فرمود:<<چنان چه حسب نیاز مرد از زنی که سوار بر مرکب عازم سفر است ، تقاضا کند، زن نباید نفس خود را از این کار ممانعت کند>>.

همچنین از امام صادق (ص ) نقل شده است که حضرت فرمود: <<زنی برای کاری خدمت پیامبر(ص ) رسید.حضرت فرمود: گویا تو از تسویف دهندگانی . زن پرسید: تسویف دهنده کیست ؟ حضرت فرمود: زنی که شوهر، او را به خاطر نیازی صدا کند و اوهمچنان شوهر را سربگرداند تا وقت بگذرد وشوهر به خواب رود که چنین زنی را ملائکه لعنت کنند تا شوهر از خواب برآید>>.البته تمکین تنها از سوی زن وظیفه و تکلیف نیست ، بلکه مرد نیز به نوبه خود موظف است حق زوجه را ادا کند و از حقوق مضاجعت و مباشرت زنش کوتاهی نکند. بنابراین زوجین باید تلاش کنند تا نیاز روانی یکدیگر را از این جهت ارضا کنند تا به سکونت روحی برسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد